CHEVROLET CAPITOL – rok 1927

CHEVROLET CAPITOL – rok 1927

Producent: Chevrolet Motor Co., Detroit, Michigan, USA.

Louis Chevrolet, znany kierowca wyścigowy na samochodach marki Buick, postanowił założyć fabrykę produkującą samochody własnej konstrukcji. W ten sposób w Detroit, w stanie Michigan, powstały w 1911 r. zakłady samochodowe Chevrolet Motor Co., które wkrótce były znane na całym świecie. Swój pierwszy samochód firma skonstruowała już w 1912 r.

W 1917 r., czyli po sześciu latach istnienia, firmę odkupił od Chevroleta William Crapo Durand, założyciel koncernu GM. Dzięki temu marka Chevrolet przyłączyła się do takich renomowanych marek, jak Buick, Oldsmobile, Cadillac i Oakland.

W 1922 r. nowym dyrektorem zakładu Chevrolet został mianowany William Knudsen, Duńczyk z pochodzenia. Knudsen przejął od Forda, u którego porzucił stanowisko dyrektora, system produkcji taśmowej. W krótkim czasie zakłady Chevrolet pod kierownictwem zdolnego W. Knudsena zaczęły produkować za taką samą cenę lepsze i większe samochody niż Ford. Firma Chevrolet wysunęła się na czoło amerykańskiej produkcji samochodowej.

CHEVROLET CAPITOL – rok 1927
Producent: Chevrolet Motor Co., Detroit, Michigan, USA.

Do udanych modeli z tego okresu należy Chevrolet Capitol. Samochód dostarczano z rzędowym silnikiem 4-cylindrowym o pojemności 2760 cm3, z rozrządem górnozaworowym OHV. Chłodzony wodą silnik rozwijał moc 19,1 kW (26 KM) przy 1800 obr/min. Napęd na tylne koła przenosiła 3-stopniowa skrzynia biegów. Klasyczna rama podłużnicowa miała sztywne mosty, resorowane wzdłużnymi resorami piórowymi. Chevrolet Capitol nie miał hamulców na kołach przednich, ponieważ firma uważała, że z uwagi na „małą” masę własną — 900 kg, jest to niepotrzebne. Capitol o dwudrzwiowym nadwoziu typu coach rozwijał maksymalną prędkość 80 km/h. Imponujące były rozmiary samochodu: długość 3900 mm, szerokość — 1500 mm oraz wysokość 1600 mm, miało to wpływ na duże zużycie paliwa — około 12 litrów na 100 km.

Dopiero w 1928 r. firma Chevrolet zaczęła montować hamulce także na przednie koła swoich samochodów. Stało się to niezbędne z uwagi na zagęszczenie ruchu samochodowego na ulicach amerykańskich miast.