Opel Omega B

Opel Omega BXII’93: rynkowy debiut, jednoczesne wprowadzenie wersji sedan i kombi; ’96: nowa technologia zabezpieczenia antykorozyjnego; IX ’97: face lifting; ’98: klimatyzacja w standardzie.

► Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4787/1786/1455 mm, poj. bagażnika 530 l; kombi: 5-drzw., wym. 4819/1786/1505 mm, poj. bagażnika 540/1800 l.
Silniki: benzynowe, 4-cyl.: 2.0 8V/115 KM, 2.0 16V/136 KM; 6-cyl. widlaste 2.5 24V/170 KM, 3.0/211 KM; turbodiesle: R6 2.0 16V/101 KM, 2.5/130 KM.
Podwozie: napęd tylny; zawieszenie niezal., przód kol. resorujące, tył wahacze ukośne; stabilizatory.

► Usterki
• korozja nadwozia w modelach do 1996 r.
• kłopoty z centralnym zamkiem
• nieszczelność w układzie turbodoładowania w silnikach Diesla
• wysuwające się uszczelki drzwi

Ceny części w zł
reflektor 746
błotnik przedni 359
sprzęgło kompletne 911
klocki hamulcowe (przód) 276
szyba drzwi przednich 326
napęd rozrządu 544
Opel Omega, 2.0, 1999 r.

► Podsumowanie
Duża utrata wartości – za rozsądną cenę można znaleźć dobrze wyposażone auto. Omega B jest samochodem obszernym i w miarę niezawodnym. Najbardziej atrakcyjne są modele produkowane po 1996 r. – usunięto z nich wiele błędów młodości i wzbogacono wyposażenie.
Bogate wyposażenie Wysokie koszty Duża utrata wartości