Opel Senator

Opel Senator77: debiut największej limuzyny Opla; ’85: wprowadzono silniki 2.2 benz. i 2.3 turbodiesel; V’89: nowa generacja auta bazująca na mniejszej Omedze; ’94: zakończenie produkcji.

►    Dane techniczne
Nadwozia: sedan: 4-drzw., wym. 4840/1720/1415 mm, poj. bagażnika 500 l; wersja „long” 4-drzw.: dł. 5040/1720/1415 mm; Monza: coupe 3-drzw.: dł. 4720 mm, poj. bagażnika 350/750 l.
Silniki: benzynowe: 2.2/115 KM, 2.5/140 KM, 2.6/150 KM, 3.0/156-180 KM, 3.0 24V/204 KM; diesel: 2.3/86 KM.
Podwozie: napęd na tylną oś; zaw. przód kol. resorujące, tył wahacze ukośne; stabilizatory.

►    Usterki
• problemy z działaniem układu zapłonowego
• wycieki oleju z silnika i skrzyni
• usterki zawieszenia i podwozia
• korozja nadwozia
• zużycie hamulców
• awarie pompy paliwa

Ceny części w zł
reflektor    1016
błotnik przedni    531
sprzęgło kompletne    869
klocki hamulcowe (przód) 278
szyba drzwi przednich    326
napęd rozrządu    581
Opel Senator 2.6, 1985 r.

►    Podsumowanie
Jeden z bardziej komfortowych samochodów w swoim przedziale wiekowym. Przestronne wnętrze, mocne silniki czynią z niego tzw. krążownika szos. Deska rozdzielcza jest funkcjonalna, lecz przestarzała i nudna stylistycznie. Spora różnorodność dostępnych silników i nadwozi.
Obszerne wnętrze Mało nowoczesna technika Mała podaż aut i części