Opel Insignia

Opel Insignia

Opel Insignia to niewątpliwie przebój ostatnich kilkunastu miesięcy jeśli chodzi o samochody Opla. To chyba najlepiej sprzedający się model tego koncernu od kilku lat.

Opel Insignia wyróżnia się dość mocno spośród pozostałych modeli Opla. Stylistyka zewnętrzna nawiązuje do najmocniejszych rywali czyli Volkswagena Passata i Audi A6. Wnętrze jest na miarę XXI wieku, zrywające ze smutnym designem poprzedników Vectry i Signum.

Insignia wychodzi również naprzeciw najnowszym trendom w ochronie środowiska, ma bardzo dobre parametry emisji dwutlenku węgla i ekstremalnie, jak na tak duże auto, spalanie zwłaszcza dla silników Diesla, które średnio zawiera się między 5 a 6 litrów na 100km. Dodatkowo zużycie paliwa można obniżyć decydując się przy zakupie na wersję ekoflex, droższą o prawie 3000zł.

Sylwetka opla insignia w wersji sedan to typowo sportowy charakter, mocno nachylona przednia szyba i nieco agresywny przód nie pozostawiają złudzeń, że auto jest dynamiczne i dobrze się trzyma drogi. Osiągi dla 160 konnego dwulitrowego, turbodoładowanego diesla tylko to potwierdzają. Przyspieszenie insigni poniżej 10 sekund i prędkość maksymalna powyżej dwustu sprawiają, że czuć power i fantastycznie się tym samochodem jeździ.

Poważnym minusem jest stosunkowo niska kabina w tylnej części i tym samym ciasne wnętrze dla pasażerów podróżujących na tylnej kanapie zwłaszcza dla tych wysokich.

Przestrzeń z przodu nie pozostawia nic do życzenia, miejsca jest wystarczająco dużo, fotele bardzo ergonomiczne i wygodne, deska rozdzielcza w miłym nowoczesnym wykończeniu.

Świetny współczynnik oporów powietrza Cx=0.26 sprawia, że we wnętrzu jest cicho i po dłuższej jeździe nawet wrażliwi kierowcy nie mają problemów z bólem głowy.

Insignia dysponuje dużym pięćsetlitrowym bagażnikiem, jednakże dostęp do niego w wersji sedan jest dość kłopotliwy.