ADLER AUTOBAHN – rok 1939

ADLER AUTOBAHN – rok 1939

Producent: Adlerwerke Vornn. H. Kleyer AG, Frankfurt nad Menem, Niemcy.

Firma Adler jest znanym producentem samochodów od 1900 r. Przyczyniła się ona głównie do nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych podwozi i aerodynamicznych nadwozi.

W 1936 r. Adler przedstawił na Salonie Samochodowym w Berlinie nowy model Sport-Coupe, który charakteryzowało wiele nowości technicznych. Opływowe aluminiowe nadwozie — nazwalibyśmy je dzisiaj fastback — było przymocowane do rurowych profili połączonych na stałe z rama płytową. Silnik miał wypróbowaną koncepcję 1,7-litrowego silnika Trumpf, który sprawdził się w sporcie samochodowym. Był to rzędowy silnik 4-cylindrowy SV o pojemności 1645 cm3, rozwijający moc 33 kW (45 KM), przy 4500 obr/min.

ADLER AUTOBAHN – rok 1939
Producent: Adlerwerke Vornn. H. Kleyer AG, Frankfurt nad Menem, Niemcy.

Po sukcesach odniesionych w wyścigu 24 h Le Mans i w Spa firma przeszła z silnika 4-cylindrowego na 6-cylindrowy, dzięki czemu model Autobahn stał się odpowiedni do eksploatacji również na autostradzie.

Z silnikiem o mocy 58,8 kW (80 KM) samochód rozwijał z łatwością prędkość 150 km/h. Rozrząd dolnozaworowy pracował spokojnie do maksymalnych obrotów 4000 na minutę. W odróżnieniu od innych modeli Adlera samochód miał napęd na koła tylne. Fałszywe twierdzenie „znawców”, że ma napęd przedni, wzięło się z tego, że dźwignia zmiany biegów wystawała z tablicy rozdzielczej tak, jak w znanych typach Citroena i DKW. Dwa, a później trzy poziome gaźniki firmy Solex poprzestawały na 17 litrach paliwa na 100 km, co przy szybkim i wielkim samochodzie o masie własnej 1310 kg było zużyciem umiarkowanym.

Zadowalające własności jezdne podnosiły obie dzielone osie. Przednie koła były zawieszone na ramionach amortyzatorów dźwigniowych i poprzecznych resorach ćwierćeliptycznych, tylne — na ramionach wzdłużnych i poprzecznych resorach piórowych. Rzeczą oczywistą były hydrauliczne amortyzatory i hamulce hydrauliczne na wszystkie 4 koła.

Nazwa Autobahn pochodzi od jazd próbnych i rekordowych na berlińskim Avus, co stanowiło modę lat trzydziestych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *