Regulacja biegu jałowego – Ustawianie przepustnicy rozruchowej – gaźnik Keihin I

Regulacja biegu jałowego w silniku zimnym (uchylenie przepustnicy)

Jeżeli silnik na biegu jałowym stale się zatrzymuje, to najczęściej trzeba regulować „szybki” bieg jałowy. Przed regulacją rozgrzać silnik do temperatury roboczej. Ustawienia zapłonu i prędkość biegu jałowego muszą być prawidłowe.

■ Podłączyć obrotomierz zgodnie z zaleceniami wytwórcy.

■ Zdjąć filtr powietrza.

■ Odłączyć przewód podciśnieniowy regulatora temperatury zasysanego powietrza.

■ Wyciągnąć cięgno „ssania”. Dźwignia (1, rys. 2.163) przepustnicy rozruchowej powinna oprzeć się o zderzak.

■ Uruchomić silnik.

■ Otworzyć całkowicie przepustnicę mieszanki dźwignią (2).

■ Sprawdzić prędkość obrotową. Jeżeli prędkość obrotowa jest inna niż 3200 obr/min, to trzeba ją zmniejszyć lub zwiększyć, ściskając lub rozszerzając wycięcie w dźwigni pokazane na rysunku 2.163.

Ustawianie przepustnicy rozruchowej

■ Wyciągnąć całkowicie cięgno „ssania”. Dźwignia (1, rys. 2.164) przepustnicy rozruchowej powinna się oprzeć o zderzak.

Popychacz (2) siłownika „pull-down” pchnąć w kierunku wskazanym strzałką górną na rysunku 2.164.

■ Włożyć wiertło o średnicy 4,6 mm (3) między krawędź przepustnicy a ściankę przelotu. Odchyłka 0,15 mm jest dopuszczalna.

■ Ustawienie przepustnicy zmienia się ściskając lub rozszerzając wycięcie w dźwigni (2, rys. 2.163).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *