Renault 19

Renault 19VII ’88: prezentacja, wersje 3- i 5-drzwiowe; ’90: 4-drzwiowy sedan, nowy silnik 1.8 16V, 4-biegowa skrzynia automatyczna; ’92: zmiany stylistyczne i techniczne, kabriolet, nowy turbodiesel 1.9.

►    Dane techniczne
Nadwozia: 3-, 5-drzw. hatch.; wym. 4155/1695/1410 mm, poj. bag. 385/1310 l; sedan: 4-drzw., dł. 4260 mm, poj. bag. 456/1350 l.
Silniki: benzynowe 4-cylindrowe: gaźnik: 1.2/55 KM, 1.4/55-60 (0HV), 1.4/80, 1.7/92; wtrysk: 1.4/80, 1.7/75-107, 1.8/88-113, 1.8 16V/132-140; diesle 1.9/65, 1.9 turbo/90-93 KM.
Podwozie: napęd na przednie koła; zawieszenie niez. przód kolumny resorujące, tył drążki skrętne.

►    Usterki
•    wycieki oleju z silnika i skrzyni biegów
• wrażliwy na wilgoć zapłon
• luzy w układzie kierowniczym
• nietrwałe tarcze hamulcowe
• zużyte amortyzatory
• awarie centr. zamka

Ceny części w zł
reflektor    384
błotnik przedni    417
sprzęgło kompletne    526
klocki hamulcowe (przód)    177
szyba drzwi przednich    248
napęd rozrządu    569
Renault 19 1.4, 1993 r.

►    Podsumowani
Powodzenie Renault 19 wynika z wielu pozytywnych cech tego auta. Miało ono konkurować na rynku z niemieckimi kompaktami, jego atuty to: elegancki styl, wyposażenie, duża przestrzeń wnętrza i jego funkcjonalość, komfort jazdy. Jakość wykonania poprawiła się po zmianach w 92 r.
Przestronność, ładny styl Wysoki komfort jazdy Usterki starszych modeli