Renault Scenic

Renault ScenicIII ’96: debiut jako pięciodrzwiowy van kompaktowy, trzecia wersja nadwoziowa na bazie Megane; 99: zmiany stylistyczne, nowe 16-zaworowe silniki benzynowe; 2000: wersja RX4 z napędem 4×4.

►    Dane techniczne
Nadwozia: van 5-drzw.; wym. 4169/1698/1675 mm; poj. bagażnika 410/1880 l.
Silniki: benz. 4-cyl.: 1.4/75 KM, 1.4 16V/95, 1.6/75-90, 1.6 16V/110, 2.0/115, 2.0 16V /140; diesle 1.9/ 64; turbodiesle: 1.9/94, 1.9 dCi/ 105 KM (z wtryskiem bezpośrednim Common Rail).
Podwozie: napęd na przód lub 4×4, skrzynie 5-bieg. man. lub 4-bieg. aut., zawieszenie niezal. przód kol. McPhersona, tył drążki skrętne.

►    Usterki
•    niska trwałość paska klinowego
• szybkie zużycie amortyzatorów
• awarie układu wtryskowego
• usterkowy rozrusznik
• korozja wydechu
• awarie elektroniki pokładowej

Ceny części w zł
reflektor    427
błotnik przedni    464
sprzęgło kompletne    528
klocki hamulcowe (przód) 177
szyba drzwi przednich    269
napęd rozrządu    569
Renault Scenic 1.6, 1998 r.

►    Podsumowanie
Dobra passa Scenica na rynku trwa, mimo iż przybywa mu z roku na rok konkurentów. Broni się przed nimi nowoczesną konstrukcją, funkcjonalnością wnętrza, wysokim poziomem bezpieczeństwa, komfortu, szeroką gamą silników. Do wyboru najnowocześniejsze nawet jednostki napędowe.
Styl, funkcjonalność Dobre zawieszenie Mało miejsca z tyłu