Ford Mondeo III

Ford Mondeo III

Ford Mondeo III zadebiutował już ponad dziesięć lat temu na europejskim rynku motoryzacyjnym deklasując swojego poprzednika praktycznie pod każdym względem. Jego ponadczasowy design zapewnia elegancki wygląd do dnia dzisiejszego mimo upływających lat.

Ford Mondeo III to samochód bardzo wszechstronny, zwłaszcza w wersji KOMBI, cechuje go niezawodność, zwrotność, dobre warunki jezdne, a świetne jednostki napędowe zapewniają należytą dynamikę jazdy. Wsiadając do Mondeo i prowadząc go czujemy, że to niemiecki samochód z wszystkim zaletami samochodów produkowanych u naszych zachodnich sąsiadów.

Samochody używane Ford Mondeo III w przeważającej liczbie egzemplarzy występuje w najbardziej pokupnej wersji KOMBI. Niestety takie modele często są już mocno wyeksploatowane z uwagi na fakt, iż często stanowią samochody flotowe, chętnie kupowane do firm oraz leasingowane.

Motogratka poleca szczególnie modele Forda Mondeo III po faceliftingu produkowane od roku 2003. Modele te mają znacznie poprawione wykonanie oraz wyższej klasy materiały wykończeniowe.

Najczęściej występującymi jednostkami napędowymi w samochodach używanych są oczywiście silniki dieslowskie. Cechuje je dobra kultura pracy, są ciche i dynamiczne, a największą zaletą dla osób które kupują samochody używane jest w przypadku Forda Mondeo III praktycznie bezobsługowy łańcuch rozrządu. W tym momencie osoby nabywające samochody używane są o jakiś tysiąc złotych do przodu, ponieważ nie muszą po kupnie wymieniać profilaktycznie paska rozrządu.

Zalety Forda Mondeo III to przede wszystkim duży i pakowny bagażnik, bardzo wysoki komfort resorowania, co ma znaczenie w jeździe po polskich drogach, dobre własności jezdne, bogate wyposażenie dodatkowe i standardowe, dobrze, estetycznie i solidnie wykonane wnętrze.

Wady Forda Mondeo to ciężko pracujący mechanizm zmiany biegów, słaba regulacja ogrzewania oraz raczej przeciętna trakcja.

Do typowych usterek Forda Mondeo III zaliczamy szybkie zużywanie się elementów osi przedniej oraz częste wybijanie się końcówek drążków kierowniczych.

Jako jednostki napędowe Motogratka poleca benzynowy 1,8 litrowy silnik o mocy 115 koni mechanicznych, bardzo cichy o dobrych osiągach zużywający nieco ponad osiem litrów na setkę oraz wysokoprężny dwulitrowy TDCI o mocy 140KM z wtryskiem common rail, o bardzo dużej dynamice i wysokiej kulturze pracy zużywający ponad siedem litrów paliwa.