Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat należy do pierwszej trójki samochodów cieszących się największą popularnością nie tylko jako samochody niemieckie, ale w ogóle jako samochody używane.

Volkswagen Passat otwiera również mniej chlubną listę mianowicie jest na pierwszym miejscu w rankingu najczęściej kradzionych pojazdów z polskich ulic i parkingów. Co zatem decyduje otak ogromnej popularności Passata i co za tym idzie również koncernu Volskwagena.

Volkswagen Passat jest samochodem z wyższej półki, wygodniejszy i bardziej komfortowy niż Volkswagen Golf, ale nie tak prestiżowy jak Audi A4 czy A6. Volkswagen Passat wydaje się być rozsądnym wyborem łączącym komfort i wysoką jakość, dobrą prezencję z całkiem dobrą ceną.

Passaty występują w wersji Sedan i Kombi, mają napęd na koła przednie i w nielicznych wersjach na obie osie. Silniki montowane w Passatach to zarówno benzyniaki jak i diesle, niemniej jednak w Polsce największym wzięciem cieszą się zwłaszcza jednostki wysokoprężne z uwagi na rozsądne zużycie paliwa, co przy osiągach i gabarytach Passata nie są bez znaczenia.

Passaty produkowane do 2000 roku miały liczne usterki i posiadały niezwykle kłopotliwe w naprawach zawieszenie. Po face liftingu w 2000 roku ta sytuacja się zmieniła.

Z wersji benzynowych godnym polecenia jest model Volkswagen Passat Variant 2.0 TFSI z silnikiem turbodoładowanym, niezwykle dynamicznym i cichym. Do wad tego pojazdu należy z pewnością zaliczyć dość twarde zawieszenie.

Jednostki wysokoprężne to najczęściej 1.9 TDI zwane silnikami niezniszczalnymi, których jednak wadą jest dość głośna praca oraz silniki 2.0, w których dość często dochodzi do awarii pompowtryskiwaczy, słychać również o pękających głowicach. Ponadto niektóre modele miały problemy z dwumasowym kołem zamachowym.

Do najczęstszych typowych usterek w Passatach zalicza się usterki przepływomierzy paliwa, szybkie zużycia drążków kierowniczych oraz tulei wahaczy.

Jeśli chodzi o jednostki napędowe to Motogratka poleca absolutnie fantastyczny silnik 1.8 benzynowy turbodoładowany o mocy 150KM zużywający średnio nieco ponad 10 litrów paliwa oraz dwulitrowy turbodiesel o mocy 140KM, silnik bardzo elastyczny, dynamiczny i zużywający zaledwie 7,5 litra oleju napędowego na 100km.

Podsumowując Volkswagen Passat to dobry wybór dla ludzi chcących posiadać przestronny, elegancki samochód z dużym bagażnikiem, dobrze wykonany, z mocnym silnikiem oraz bogato wyposażonym jeśli chodzi o bezpieczeństwo jazdy.

Wady Passatów to twarde zawieszenie, stukanie na krótkich nierównościach oraz szybkie zużywanie się paska zębatego. Na tle konkurencji Passat wypada jednak bardzo dobrze i uchodzi za samochód raczej bezawaryjny i niezawodny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *