ALFA ROMEO 6 C 1750 GRAN SPORT – rok 1930

ALFA ROMEO 6 C 1750 GRAN SPORT – rok 1930

Producent: SA Alfa Romeo, Mediolan, Włochy.

Obok znakomitych samochodów wyścigowych typu P2 do sukcesów marki Alfa-Romeo przyczynili się zawodnicy zasiadający za kierownica tych samochodów, a także zwycięskie pojedynki z samochodami takich renomowanych firm, jak Bugatti, Mercedes-Benz, Maserati, Auto Union, Delage i Talbot.

Vittorio Jano, główny konstruktor Alfy Romeo, inspirując się udanym typem P2, rozpoczął produkcję typowej serii samochodów sportowych o dużych osiągach. Pierwsze 6-cylindrowe silniki z jednym wałkiem rozrządu w głowicy cylindrów miały pojemność 1,5 litra.

Dzięki mocy 44,1 kW (60 KM) przy 4500 obr/min samochody wyposażone w taki silnik osiągały prędkość 120 km/h.

ALFA ROMEO 6 C 1750 GRAN SPORT – rok 1930
Producent: SA Alfa Romeo, Mediolan, Włochy.

Zasługującym na uwagę modelem owej serii był bezsprzecznie 6-cylindrowy Gran Sport, o pojemności silnika 1752 cm3. Zespół napędowy tego samochodu swoim wspaniałym wykonaniem przewyższał nawet wyszukane mechanizmy Bugattiego. Chłodzony wodą silnik miał cylindry o średnicy 65 mm i skoku tłoka 88 mm, ustawione w jednym rzędzie. Pionowy wałek królewski napędzał dwa wałki rozrządu w głowicy. Ze sprężarką doładowawczą Rootsa silnik rozwijał moc 62 kW (84 KM) przy 4500 obr/min. Napęd przenosiło na sztywny most tylny suche wielotarczowe sprzęgło. Klasyczne podwozie z najlepszych materiałów miało obydwa mosty sztywne resorowane półeliptycznymi resorami piórowymi. Proste, ale eleganckie nadwozie o charakterystycznych, wysoko umieszczonych stopniach było dziełem znanego stylisty Zagato. W potężnej tylnej części nadwozia znajdował się zbiornik na 110 litrów paliwa, dwa akumulatory i wielki bagażnik. Samochód rozwijał prędkość 145 km/h.

Ostatnia seria typu 6 C 1750 Gran Sport miała silnik o mocy 77,2 kW (105 KM), rozwijający prędkość maksymalną do 170 km/h, przy przyspieszeniu z 0 na 100 km w ciągu 10 sekund.

Do 1934 r. wyprodukowano ogółem 320 egzemplarzy słynnego modelu, którym jeździł także sam Enzo Ferrari.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *