Polonez FSO

polonez fsoV ’78: rozpoczęcie produkcji modelu; ’80: prezentacja nadwozia 3-drzwiowego (krótka seria); ’86: modernizacja karoserii i wnętrza, silnik 1.5 powiększony do 1.6, bez-stykowy aparat zapłonowy.

►    Dane techniczne
Nadwozie: hatchback: 5-drzw., wym. 4320/1650/1420 mm, poj. bagażnika 332/1070 l.
Silniki: benz., 1.5 AA 75 KM, 115 Nm przy 3200 obr./min, AB: 82 KM, 114 Nm przy 3400 obr./min, AC: 70 KM, 106 Nm przy 3400 obr./min; 1.6/87 KM, 132 Nm przy 3800 obr./min, 2.0/105-132 KM.
Podwozie: napęd tylny, skrzynia 5-biegowa man., zaw. przednie niezależne, wahacze trójkątne, tył oś sztywna, resory piórowe.

►    Usterki
•    korozja nadwozia
• uszkodzony gaźnik
• niesprawny termostat
• cieknący układ chłodzenia
• wycieki oleju
•    luz w układzie kierowniczym
•    korozja wydechu

Ceny części w zł
reflektor    60
błotnik przedni    200
sprzęgło kompletne    215
klocki hamulcowe (przód) 40
szyba drzwi przednich    48
napęd rozrządu    100
Polonez 1.5 SLE, 1990 r.

►    Podsumowanie
Samochód przeznaczony dla pięciu osób bez większego bagażu. Niewygodna pozycja kierowcy w połączeniu z nieergonomicznym położeniem dźwigni zmiany biegów sprawiają, że na długie trasy dobrze jest mieć zmiennika. Auto jest mało dynamiczne (1.5) i bardzo paliwożerne.
Tanie części i serwis Słabe hamulce Mały bagażnik