Renault 25

Renault 25’83: początek produkcji; VII ’85: silnik V6 turbo; IX zmiany stylistyczne; ’93: zakończenie produkcji. Przez cafy czas oferowana była jedna tylko wersja nadwoziowa – 5-drzwiowy liftback.

►    Dane techniczne
Nadwozia: 5-drzw. wym. 4713/ 1805/1415 mm, poj. bagażnika 440/1240 l, masa wł. od 1145 kg.
Silniki: benzynowe 4-cylindrowe: 2.0/103 KM (tylko gaźnik), 2.0/120, 2.0 12V/136-140, 2.2/ 110-126, widlaste 6-cyl.: 2.7/144, 2.8 139-160 oraz 2.5 turbo/182-210; diesle 2.1/64-70 i 2.1 td/85 KM.
Podwozie: napęd przedni, skrzynia 5-bieg. man. lub 3-bieg. aut.; zaw. niezal. przód wahacze dolne i górne, tył wah. poprz., drążki reakcyjne.

►    Usterki
•    wycieki oleju z silnika i skrzyni
• awarie instalacji elektrycznej
• korozja nadwozia i wydechu
• nadmierne zużycie tarcz hamulcowych
• usterkowa skrzynia biegów

Ceny części w zł
reflektor    547
błotnik przedni    593
sprzęgło kompletne    921
klocki hamulcowe (przód) 177
szyba drzwi przednich    209
napęd rozrządu    bd
Renault 25 2.0, 1990 r.

►    Podsumowanie
Ta flagowa limuzyna Renault posiada wiele pozytywnych cech. Cóż, kanciasty styl nie został zaakceptowany przez klientów. Kto jednak szuka wygodnego, przestronnego z przodu i tyłu auta, dodatkowo z doskonałym zawieszeniem i z dużym bagażnikiem, znajdzie to wszystko w modelu 25.
Wygoda, komfort Korzystna cena zakupu Mało atrakcyjny styl