MAYBACH ZEPPELIN – rok 1937

MAYBACH ZEPPELIN – rok 1937

Producent: Maybach Motorenbau GmbH, Friedrichshafen, Niemcy.

Wilhelm Maybach, współpracownik Daimlera i twórca pierwszego samochodu Mercedes, miał bogate doświadczenie w konstruowaniu samochodów o dużej mocy i silnikach wielocylindrowych.

W 1909 r. przeniósł się on do Friedrichshafen, miasteczka położonego nad brzegiem Jeziora Bodeńskiego, gdzie wraz z synem Karolem założył własna fabrykę — Maybach Motorenbau GmbH. Była to bratnia firma przedsiębiorstwa Luftschiffbau Zeppelin GmbH, którego sterówce były uznawane przez wszystkie kraje zajmujące się żegluga powietrzna.

Początkowo Maybach chciał produkować silniki dla innych fabrykantów samochodów. Dostarczał je między innymi holenderskiej marce Spyker.

Pierwszy własny samochód zbudował on dopiero pod koniec 1921 r. Był to model W 3 z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem o mocy 53 kW (72 KM). Dwustopniową planetarną skrzynię biegów do tego modelu opracowano we współpracy z fabryką kół zębatych ZF Friedrichshafen. Po modelu W 3 powstał model W 5. Silnik miał pojemność zwiększoną do 7 litrów i rozwijał moc 88,3 kW (120 KM).

Maybach konstruował wyłącznie superluksusowe samochody, znane ze swych wielkich silników i specjalnych nadwozi, wykonywanych najczęściej przez firmę Karosserienfabrik Spolm.

MAYBACH ZEPPELIN – rok 1937
Producent: Maybach Motorenbau GmbH, Friedrichshafen, Niemcy.

Jeden z największych niemieckich samochodów zbudował Maybach w latach trzydziestych, jako typ DS 8, nazywany później Zeppelin. Jakość wykonania, własności jezdne i komfort jazdy tego modelu można było porównać tylko z samochodami firmy Rolls-Royce; 12-cylindrowy silnik w układzie widlastym o pojemności skokowej 7977 cm3 rozwijał moc 148kW (200 KM). Planetarna skrzynka biegów ZF-Maybacha miała 8 biegów i jako kuriozum, dzięki preselekcji, cztery biegi wsteczne.

Wilhelm Maybach zmarł w Canstatt w 1929 r. W 1960 r. jego firmę przejęła spółka Daimler-Benz.