ALVIS – rok 1932

ALVIS – rok 1932

Producent: Alvis Car and Engineering Co. Ltd., Coventry, Anglia.

Marka Alvis powstała w roku 1920, kiedy Thomas Georg John przejął firmę Holley Brothers Co. Ltd. wytwarzającą tłoki z lekkich stopów i zaczął produkować motocykle oraz samochody. Pierwszy model miał 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra, kolejne, większe typy miały pojemność silnika 1,6 litra.

ALVIS – rok 1932
Producent: Alvis Car and Engineering Co. Ltd., Coventry, Anglia.

Od początku swego istnienia marka Alvis brała udział w imprezach sportowych, a jej specjalność stanowiły samochody z napędem przednim. Pierwszy samochód wyścigowy tej firmy posiadał 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra ze sprężarką, rozwijający moc do 74 kW (100 KM). Niewielka masa własna, bo zaledwie 475 kg, sprawiała, że był on nadzwyczaj szybki — na torze w Brooklands rozwijał średnią prędkość 169 km/h. Miał niezwykle długą część przednią, w której mieściła się 4-biegowa skrzynia przekładniowa ułożona przed silnikiem, za którą znajdował się jeszcze mechanizm różnicowy napędzanej osi przedniej. Firma startowała regularnie na torze w Brooklands, nie była jednak w stanie zwyciężyć nad takimi markami, jak Bugatti, Delage lub Talbot-Darracq, toteż po ostatnim niepowodzeniu w 1927 r. postanowiła zaniechać produkcji samochodów wyścigowych i przestawiła się na produkcję samochodów sportowych i turystycznych. Z tego okresu znany był Alvis, 1,5-litrowy z silnikiem 4-cylindrowym, o pojemności 1482 cm3, z wałkiem rozrządu ułożonym w głowicy cylindrów, rozwijającym moc 37 kW (50 KM), bez sprężarki, a 55 kW (75 KM) z doładowaniem. Samochód miał niezależne zawieszenie przednich i tylnych kół.

4-miejscowy model bez sprężarki był sprzedawany za dość wysoką cenę 14 000 marek. W związku z kłopotami finansowymi firma w 1929 r. zrezygnowała z produkcji samochodów z napędem przednim.

Z klasycznych typów o napędzie tylnym należy wymienić model Speed Twenty — szybka dwudziestka — z 1932 r., który z powodzeniem brał udział w różnych zawodach samochodowych i do dziś jest jednym z najcenniejszych okazów w zbiorach samochodów tej marki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *