Gaźnik Keihin 2 – Sprawdzanie układu podwyższania prędkości obrotowej biegu jałowego

Gaźnik Keihin 2 – Sprawdzanie układu podwyższania prędkości obrotowej biegu jałowego (automatyczna skrzynia biegów).

W samochodach z automatyczną skrzynią biegów gaźniki mają wbudowany układ uchylania przepustnicy, uniemożliwiający podczas zmiany biegów zmniejszenie prędkości obrotowej biegu jałowego poniżej 850 obr/min.

■ Zagrzać silnik do temperatury roboczej.

■ Wcisnąć cięgno dźwigni rozruchowej („ssania”).

■ Wyregulować zapłon i prędkość obrotową biegu jałowego.

■ Podłączyć obrotomierz.

■ Zahamować samochód hamulcem awaryjnym.

■ Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym.

■ Włączyć wszystkie odbiorniki prądu elektrycznego.

■ Wcisnąć pedał hamowania i ustawić wybierak biegów w pozycję jazdy.

■ Urządzenie otwierania przepustnicy powinno nieco uchylić przepustnicę. Nieuchylenie przepustnicy może być spowodowane uszkodzeniem siłownika lub zaworu sterującego siłownikiem.

■ Jeżeli urządzenie uchyli przepustnicę a prędkość obrotowa się nie zmieni, należy obrócić śrubą (1, na rys. 2.179) i ustalić prędkość obrotową na 850 obr/min.