Jeep Wrangler po ’96

Jeep Wrangler-IX ’96: modernizacja auta. Nawiązania do poprzednika są bardzo widoczne, lekko wygładzony, powrót do okrągłych reflektorów, nowa tablica rozdzielcza.

►    Dane techniczne
Nadwozia: 3-drzwiowe. wymiary 3883/1732/1748 mm, poj. bagaż. 320/1045 l, masa wł. od 1405 kg. Silniki: benz., wtrysk: 2.5 4-cyl./ 115-121 KM przy 4600 obr./min, 192 Nm przy 2850 obr./min; 4.0 6-cyl./ 168-170 KM przy 4600 obr./min, 285 Nm przy 2900 obr./min.
Podwozie: napęd na tylną oś, dołączany na przednią, skrzynia 5-bieg. manualna lub 3-bieg. aut., zawieszenie: przód i tył sztywne osie, sprężyny śrubowe, drążki skrętne.

►    Usterki
•    zużycie elementów podwozia wynikające z intensywnej eksploatacji w terenie: krzyżaków wału napędowego, zerwanie przegubów
• niska trwałość amortyzatorów

Ceny części w zł
reflektor    1495
błotnik przedni    2067
sprzęgło kompletne    1198
klocki hamulcowe (przód) 687
szyba drzwi przednich 1961
napęd rozrządu    310
Jeep Wrangler 2.5, 1998 r.

►    Podsumowanie
Niepowtarzalny styl i siła tradycji. Przystosowanie auta do jazdy w trudnych warunkach jest bardzo dobre. Zmiany w zawieszeniu uczyniły jazdę bardziej komfortową. Wygodę i bezpieczeństwo zapewnia też lepsze wyposażenie (poduszki, nowa deska). Brak wersji ze sztywnym dachem. Atrakcyjna stylistyka Dobra dynamika jazdy Kłopoty z serwisem