BENTLEY LE MANS – rok 1931

BENTLEY LE MANS – rok 1931

Producent: Bentley Motors Ltd., Derby, Anglia.

Największą pasją życiową pana Bentleya były wyścigi samochodowe. Znany rajd w Oulton Parku stanowił okazję do obejrzenia naraz około 200 samochodów marki Bentley, panujących prawie wyłącznie na tych zawodach.

Kiedy w 1923 r. kilku entuzjastów sportów samochodowych postanowiło zorganizować 24-godzinne wyścigi, jako ich miejsce wybrało francuskie miasto Le Mans. Zaraz w pierwszym roku Bentley z prywatnym zawodnikiem za kierownicą zajął czwarte miejsce. W rok później odniósł zwycięstwo samochód fabryczny, a po roku 1927 przyszła nieustająca seria zwycięstw, trwająca aż do 1930r. Samochody z uskrzydlonym „B” na chłodnicy zdawały się być uodpornione na wszelkie uszkodzenia i usterki. W czasie, kiedy konkurenci zmieniali się w boksach przy uszkodzonych silnikach, samochody marki Bentley jeździły po sukcesy. Za kierownica zmieniały się pary zawodników o tak znanych nazwiskach, jak: Benjąfield — Davis, Barnato — Rubin, Barnato — Birkin i Barnato — Kidston; były to lata 1927, 1928, 1929 i 1930. W latach 1929—1930 najwięcej sukcesów odniosły modele 4,5-litrowe, które Ettore Bugatti nazwał „najszybszymi ciężarówkami świata”. Z silnikiem o mocy prawie 147 kW (200 KM) osiągały maksymalną prędkość 200 km/h.

BENTLEY LE MANS – rok 1931
Producent: Bentley Motors Ltd., Derby, Anglia.

Lata pomyślności zakończyły się niespodziewanie. Nowy 8-cylindrowy luksusowy model trudno było sprzedać w czasie kryzysu gospodarczego. Bentley przeszedł do konkurencyjnej firmy. Usiłował wykorzystać swoje koncepcje konstrukcyjne u Lagondy, gdzie stworzył okazały samochód z silnikiem 12-cylindrowym, tzw. Bentley. Po sądowej interwencji firmy Rolls-Royce jednak nazwisko wybitnego konstruktora nie pojawiło się więcej na jego oryginalnych rozwiązaniach. Marka Bentley przestała być marką ochronną.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *