Renault 21

Renault 21III ’86: debiut podczas salonu w Genewie; IX ’86: wersja kombi Nevada; II ’88: Nevada z napędem na cztery koła; IX ’89: zmiany stylistyczne, wersja 5-drzw.; ’92: bogato wyposażona Baccara.

►    Dane techniczne
Nadwozia: 4-drzw.: wym. 4530/ 1730/1415 mm, poj. bag. 490 l; 5-drzw.: dł. 4460 mm, bag.420/1290 l; Nevada dł. 4695 mm, poj. bagażnika 675/1710 l.
Silniki: benz.: 1.7/75-95 KM, 2.0/ 105-120, 2.0 12V/136-140, 2.0 turbo/162-175, 2.2/107-110; diesle 1.9/65, 2.1/67-74, 2.1 turbo/88-90;
Podwozie: napęd na przednie koła lub 4×4; zawieszenie niez. przód kolumny resorujące, tył. drążki skrętne, stabilizatory.

►    Usterki
•    rdza na karoserii, przewodach hamulcowych, wydechu
•    awaryjna elektronika pokładowa
• nadmiernie zużyte tarcze hamulcowe
• wycieki oleju ze skrzyni biegów

Ceny części w zł
reflektor    444
błotnik przedni    598
sprzęgło kompletne    670
klocki hamulcowe (przód) 135
szyba drzwi przednich    215
napęd rozrządu    987
Renault 21 1.7, 1991 r.

►    Podsumowanie
Na niepowodzeniu u klientów „21” zaważyły pierwsze, mało odporne na korozję roczniki. Auta można spotkać w różnych wersjach: z silnikiem 2.0 turbo, Quadra 4×4 (bagażnik mniejszy o 95 l), topowa Baccara. Ciekawostką jest wiele rozstawów osi (w zależności od napędu, nadwozia i silnika).
Obszerne wnętrze Niska jakość wykonania Trudna odsprzedaż