Regulacja biegu jałowego i stężenia tlenku węgla w spalinach – Keihin 2

Regulacja położenia pływaka

Położenie pływaka reguluje się jedynie w przypadku wymiany zaworu iglicowego lub pływaka.

■ Ustawić pokrywę gaźnika w pozycji pokazanej na rysunku 2.177. Kulka iglicy zaworu jest osadzona w iglicy elastycznie – należy uważać, aby kulka nie została wciśnięta do środka.

■ Sprawdzać głębokościomierzem wymiar „a” między górną krawędzią pływaka a pokrywą gaźnika. Wymiar „a” powinien wynosić 36,6 ± 1,0 mm. Położenie pływaka można zmieniać regulując głębokość osadzenia gniazda zaworu iglicowego.

■ Po regulacji zabezpieczyć lakierem gniazdo przed odkręceniem.

Regulacja biegu jałowego i stężenia tlenku węgla w spalinach.

Prędkość biegu jałowego i skład spalin są ze sobą ściśle powiązane. Regulację należy rozpocząć od prędkości obrotowej biegu jałowego.

■ Zagrzać silnik do temperatury roboczej.

■ Sprawdzić, czy przepustnica rozruchowa jest całkowicie otwarta. Cięgno „ssania” powinno być wepchnięte do oporu.

■ Zdjąć przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej z króćca przy filtrze powietrza. Wylot przewodu zaślepić.

■ Wyregulować zapłon.

■ Wyłączyć oświetlenie. Nie może pracować wentylator chłodnicy i urządzenie klimatyzacyjne.

■ Połączyć analizator spalin (w samochodach z katalizatorem łączyć z przewodem pomiarowym tlenku węgla umieszczonym w komorze silnika). Połączenie powinno być szczelne.

■ Zmierzyć prędkość obrotową (obrotomierzem). Gdy jest to konieczne, wyregulować wkrętem (1, rys. 2.178) prędkość na 900 ± 50 obr/min.

■ Mierzyć stężenie CO w spalinach za pomocą analizatora. Stężenie tlenku węgla powinno mieścić się w granicach 1,0 ±0,5%. Gdy jest to konieczne, obracać wkrętem (2), aż do uzyskania prawidłowego składu spalin. Jeżeli po nałożeniu przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej stężenie tlenku wzrośnie, to przyczyną jest nadmierna ilość par oleju w skrzyni korbowej.

■ Sprawdzić jeszcze raz prędkość obrotową biegu jałowego.

Sprawdzanie układu podwyższania prędkości obrotowej biegu jałowego podczas zwalniania (mechaniczna skrzynia biegów).

Układ hamowania silnikiem sprawdza się podobnie jak w gaźnikach Keihin I.