Hyundai Pony

Hyundai PonyX ’85: debiut Pony, znanego na niektórych rynkach jako Excel; ’89: nowe nadwozie, dostępne również jako coupe (pod nazwą Scoupe); najpopularniejsze w Polsce egzemplarze pochodzą z lat 1990-94.

►    Dane techniczne
Nadwozia: hatchb.: 3-, 5-drzw., wym. 4100/1605/1360 mm, poj. bagaż. 415/1080 l; 4-drzw.: dł. 4275 mm, poj. bagaż. 325/730 l; coupe 2-drzw.: wym. 4215/1630/ 1330 mm, poj. bagaż. 260 l.
Silniki: benz., 4-cyl., wtrysk lub gaźnik: 1.3/60-72 KM, 1.5/72-90 KM, 1.5 Turbo/116 KM.
Podwozie: napęd przedni, skrzynia 4-, 5-bieg. man. lub 4-bieg. aut.; zaw. niez. przód kol. McPhersona, tył układ wahaczy; stabilizatory.

►    Usterki
•    defekty instalacji elektrycznej
• wycieki oleju
• niska trwałość amortyzatorów
• zużycie synchronizatorów
• korozja nadwozia
• hałasy we wnętrzu
• kłopoty z gaźnikiem

Ceny części w zł
reflektor    480
błotnik przedni    525
sprzęgło kompletne    595
klocki hamulcowe (przód) 162
szyba drzwi przednich    219
napęd rozrządu    158
Hyundai Pony 1.5, 1991 r.

►    Podsumowanie
Do zakupu auta skłania zastosowanie japońskiej techniki. Silniki pochodzą z Mitsubishi, co gwarantuje niezłe osiągi i trwałość. W codziennej eksploatacji warto docenić elastyczność oraz oszczędność (wystarcza zazwyczaj 7 l/100 km). Wnętrze Pony (poza bagażnikiem) jest obszerne.
Korzystna cena zakupu Wysoka awaryjność Ubogie wyposażenie